3 onmisbare tips voor de startende saloneigenaar

Zojuist een salontraject afgesloten met een ambitieuze saloneigenaresse. Zij gaat de stap maken van ambulant naar een prachtige salon aan huis. De afgelopen maanden heb ik haar daarbij begeleid en op weg geholpen. Niet alleen in de praktische zaken, maar (juist) ook in haar mindset. Want iedere nieuwe stap kan je weer wat onzeker maken. Herkenbaar?

Misschien sta jij ook op het punt om met een salon te beginnen. Of je ondernemerschap over een andere boeg te gooien. Maar welk denkwerk heb je dan nog te doen? Ik zet de 3 belangrijkste punten even voor je op een rij:

#1                    Jouw ideale klant

Ja daar heb je ‘m weer. Die verdraaide ideale klant. Maar o zo belangrijk! Want zonder dit helder te hebben, kan je geen zaak draaien. Als je immers niet weet op wie je moet mikken, raak je niemand. Hoe kan je nou een aanbod maken, je producten kiezen en je prijzen bepalen als je niet exact weet wie je in jouw salon wil ontvangen? Zelfs de inrichting van de salon stem je erop af: van de aankleding tot je kopje koffie. Dus: zorg dat je precies weet WIE jij in je stoel wilt hebben. En hoe die klant nou bij jou terecht komt, dan kan je je marketing daarop aanscherpen.

#2                    Jouw Why

Waarom zouden je klanten voor jou moeten kiezen? Wat maakt jouw salon nou zo speciaal dat ze niet naar je concurrent gaan? Aangeven dat je staat voor kwaliteit, persoonlijke service en meer van dat soort clichétermen, dat dekt de lading niet. Want dat roept iedereen!

Dus… Waar geloof jij in? Waarom sta je ‘s morgens op en heb je zo’n plezier in je werk? Zoals Simon Sinek het zo mooi verwoord: ‘People don’t buy WHAT you do, but WHY you do it!’

#3                    Uitstraling & Imago

Ok, je hebt je ideale klant helder. En je Why. Well done! Dan is het belangrijk om te kijken naar de uitstraling van je salon en de locatie. Als je een jonge doelgroep wilt trekken, dan is het niet handig om in een wijk te gaan zitten met voornamelijk ouderen. Tuurlijk, het kan, maar het zal lastiger zijn om hen naar jou toe te laten komen. Denk dus na over je locatie. En je uitstraling. Komen jouw klanten bij je voor die gemoedelijke sfeer? Dan kan je je vraagtekens zetten bij een strakke uitstraling. Dit klinkt als een no brainer, maar echt, ik kom het vaker tegen dan je denkt. Zorg ervoor dat alles klopt, van je aanbod tot aan het welkomstritueel in je salon. Dan trek jij klanten die écht bij je passen en waar je energie van krijgt!

Liefs,

Judith de Ridder

Ben jij een startende ondernemer uit Overijssel of Gelderland (bedrijf tot 5 jaar) en heb je interesse om meer uit jouw salon te halen met mijn hulp? Ik ben op zoek naar starters die meer willen weten over de subsidieregeling van €1000  op het saloncoachingstraject. Dit geldt ook voor saloneigenaren in de Beauty Industry. Je betaalt uiteindelijk maar €350 ipv €1.350,- !

 Meer weten? Neem contact met mij op, ik vertel je er graag meer over!

Info@colourlab.nl

06-48371033

Hi ik ben Judith van Colourlab. ColourLab is een begrip in de kappersbranche aan het worden. De ene dag sta ik op het podium als expert en de andere dag geef ik een heerlijke workshop Imagestyling aan kappers.

Mijn contactgegevens

KvK: 08192325
BTW-nr: NL138638159B01
Privacy Statement
Algemene voorwaarden

Volg mij op Facebook!

Nieuwsbrief

Erkende opleider en aangesloten bij de Vereniging van Image Professionals

Het grootste geheim dat iedere colorist en haarstylist moet weten

Ontdek wat het belangrijkste element is van een haarkleuradvies. Dit e-book staat vol met tips & tricks die je direct kunt toepassen in de salon!

Privacy

Tag

Je ontvangt het gratis ebook in je mailbox!