Een mooie omzet ondanks de zomerstilte in de salon? Dat doe je zo!

Je hebt het onwijs druk gehad nadat jouw salon een tijd gesloten was ivm de coronacrisis. En nu komt er een klein dipje. Daar kan je als saloneigenaar onrustig van worden. Het maakt je onzeker. Want je hebt die klanten (=omzet) nodig om de verliezen van de sluiting goed te maken! Weet dat je deze rust in de zomerperiode goed kan benutten om er een mooie omzet uit te halen.

In deze hectische weken was er geen tot weinig tijd voor advies. Alleen maar uren draaien om je klanten van hun coronakapsel af te helpen. Maar nu krijg je weer wat meer rust om je klant te adviseren. Super, want met de juiste adviezen zal je klant meer besteden per bezoek. Dat betekent: meer omzet zonder dat je daarvoor harder hoeft te werken! Dat is het nieuwe ondernemen en een slimme(re) manier van werken. Het geeft je rust, het is beter voor je lijf en je klanten vinden het fijn om een persoonlijk advies te krijgen.

Zo start je het adviesgesprek

Sommige stylisten vinden het moeilijk om een adviesgesprek te starten. Welke vragen stel je? Je kan het gesprek op verschillende manieren beginnen, ook afhankelijk van de behandeling die de klant geboekt heeft.

Maar dit volgende startpunt werkt voor iedere behandeling in je salon: gezichtsvorm!

Of je nu gaat stylen, knippen, kleuren of opsteken: de gezichtsvorm van je klant is bepalend. Dit kan een heel fijn en duidelijk startpunt zijn van iedere consultatie in je salon. Voor jou, maar ook voor je personeel. Zo hebben ze houvast en is er makkelijk een bruggetje te slaan naar het verkopen van uitgebreidere behandelingen en producten.

Zo kan je een kleurbehandeling adviseren, omdat je met haarkleur de gezichtsvorm kan shapen.

En wat dacht je van structuur en vorm van het haar (en de behandelingen die daarbij horen)? Steil haar heeft immers een hele andere impact op gelaatstrekken dan haar waar beweging in zit.

JIJ hebt alle tools en producten in huis om dit aan je klant te demonstreren. Laat het zien aan je klant, geef tips! Vertel bijvoorbeeld waarom zij met jouw producten op haar mooist is. En laat zien hoe zij dit thuis ook voor elkaar kan krijgen.

Wat je ook gaat doen, na een korte gezichtsvormanalyse met je klant als startpunt zal jouw klant meer besteden per bezoek!

Alle kennis over gezichtsvormen

Vind je het moeilijk om de juiste gezichtsvorm te bepalen? Of wil je graag leren hoe je met haarkleuren de gezichtsvorm kunt shapen? Dit zijn twee belangrijke onderdelen van het online programma ‘Imagestyling voor Kappers’. Alleen NU voor een hele aantrekkelijke lanceringsprijs! Enne, deze online kapperstraining is ook perfect om met je team te volgen.

 

Hi ik ben Judith van Colourlab. ColourLab is een begrip in de kappersbranche aan het worden. De ene dag sta ik op het podium als expert en de andere dag geef ik een heerlijke workshop Imagestyling aan kappers.

Mijn contactgegevens

KvK: 08192325
BTW-nr: NL138638159B01
Privacy Statement
Algemene voorwaarden

Volg mij op Facebook!

Nieuwsbrief

Erkende opleider en aangesloten bij de Vereniging van Image Professionals

Het grootste geheim dat iedere colorist en haarstylist moet weten

Ontdek wat het belangrijkste element is van een haarkleuradvies. Dit e-book staat vol met tips & tricks die je direct kunt toepassen in de salon!

Privacy

Tag

Je ontvangt het gratis ebook in je mailbox!