Fuck de online bubbel!

Onrustig word je ervan: instagram, facebook, pinterest en o ja, ook nog linkedin. Je moet er wat mee. Dus je post hier en daar wat, schrijft nog even een blog en verstuurd een nieuwsbrief. Wat? Misschien kom je er niet eens toe! Want je hebt wel wat beters te doen, werken in je salon bijvoorbeeld.

Chill, je hoeft niet alles in te zetten. Je moet weten wat voor jou werkt! Hoe komen die klanten bij jou in de stoel? Is dat via je site, social media (welke) of via via? Dat is handig om te weten, anders steek je wellicht enorm veel tijd in zaken die helemaal niet voor je werken! Wie is jouw klant en ken jij jouw klant nou ook écht?

Think young

Ik hoor regelmatig van saloneigenaren dat ze meer jongere klanten in de salon willen. Ok. Waarom? Past dat ook bij je salon? En je team? Vergeet niet dat jonge medewerkers ook jonge(re) klanten aantrekken.

Maar wat wil die doelgroep? Hoe komen ze tot het maken van een afspraak? Dikke kans dat ze dit online doen. Dat betekent dat je een spot-on site moet hebben die past bij de uitstraling van je bedrijf én aantrekkelijk is voor deze doelgroep. Inclusief een goedwerkend online boekingssysteem (en het liefst ook nog een app). Want, deze digitale doelgroep gaat je echt niet bellen onder openingstijden. En welke social media? Je hoeft echt niet alle kanalen in te zetten, maar wel die jouw klant gebruikt!

Ken jij je klant nou écht?

Spreek de taal van je klant en leer denken als jouw ideale klant. Zo weet je waar je deze kan vinden én bereiken! Dat kan je direct en heel simpel toepassen: vraag ALTIJD aan je klanten hoe ze bij jou terecht gekomen zijn. En noteer deze gegevens. Is dat via via? Dan kan je daar beter op inspelen. Bijvoorbeeld met een vriend(innen)bon waardoor jouw bestaande klanten beloond worden voor hun ambassadeurschap. Steek je energie in wat werkt voor jou en je salon! Dat hoeft dus niet per se (alleen maar) online te zijn.

Werk aan je business en klantprofiel!

Denk dus na over jouw ideale klant. Hoe je dat doet, leer je tijdens mijn gloednieuwe workshop voor saloneigenaren: ‘Maak een ijzersterk klantprofiel’ d.d. 16 maart as bij Coty in Nieuwegein.

Of kom naar een van mijn workshops ‘ Van Kapper naar Ondernemer’ op 15 & 21 januari in Zwolle. Meer informatie hierover of inschrijven? Stuur dan een e-mail naar info@colourlab.nl

Groetjes,

Judith de Ridder

 

 

Hi ik ben Judith van Colourlab. ColourLab is een begrip in de kappersbranche aan het worden. De ene dag sta ik op het podium als expert en de andere dag geef ik een heerlijke workshop Imagestyling aan kappers.

Het grootste geheim dat iedere colorist en haarstylist moet weten

Ontdek wat het belangrijkste element is van een haarkleuradvies. Dit e-book staat vol met tips & tricks die je direct kunt toepassen in de salon!

Privacy

Tag

Je ontvangt het gratis ebook in je mailbox!