8 Stappen voor een  'Blond-arrangement' in jouw salon
01 mei 2022 
in Kleur

8 Stappen voor een 'Blond-arrangement' in jouw salon

Eén keer raden welke haarkleur het meest geliefd is: blond! Hier kan jij onwijs mooi op inspelen door een onweerstaanbaar Blond-arrangement aan te bieden in je salon. Maar hoe pak je dit aan? Onderstaand 8 stappen:

  1. Zorg ervoor dat jouw klanten weten wat je aanbod is. Dat klinkt als een inkoppertje, maar ik zie toch regelmatig in salons dat nergens zichtbaar is wat je te bieden hebt. Niet op de site, blog, social media of in de salon zelf. Dan wordt het dus ook niet geboekt. Maak het zichtbaar! Én zorg ervoor dat je team goed geïnformeerd is.
  2. Contrast is key bij het bepalen van de juiste kleurhoogte. Kan jij een contrastbepaling of contrastanalyse uitvoeren? Super! Want dit is natuurlijk erg interessant en waardevol om mee te nemen in het Blond-arrangement
  3. Er is een scala aan blondtinten, hoe adviseer je jouw klant de juiste kleur? Maak er een beleving van! Heb jij kennis van haarkleuranalyses? Laat jouw klant zien waarom je kiest voor een bepaald kleurkarakter. Een kleuranalyse is een enorm goeie tool voor in je salon. Je geeft net even dat beetje extra.
  4. Wees duidelijk over de prijs. Geen verrassingen achteraf. Maak een prijs voor kort, midden- en lang haar. Valt de prijs wat hoger uit omdat je meer product gebruikt? Geef dit vooraf aan en maak een prijsopgaaf voor je klant.
  5. Maak een mooie tekst op je site en laat zien wat jouw klanten allemaal extra ontvangen (naast de behandeling zelf) bij het Blond-arrangement!  Geen inspiratie voor een wervende tekst? No worries, ik heb hier kant-en-klare tekst voor je.
  6. Vraag je leveranciers of ze ideeën hebben voor dit arrangement m.b.t. producten en/of marketingmateriaal. Mijn ervaring is dat ze graag met je meedenken om er een succes van te maken in de salon.
  7. Ik merk dat veel saloneigenaren dit spannend vinden: maar het is echt een voordeel als klanten dit arrangement ook online kunnen boeken. Je kan altijd klanten bellen als je vragen hebt zodra ze geboekt hebben. Je kan speciale behandelingen en arrangementen uitlichten op je site door er een blog over te schrijven. Vergeet niet de grote, duidelijke button met de tekst ‘DIRECT AFSPRAAK MAKEN’.
  8. Organiseer een VIP/klantenavond waarbij je de kleurtrends laat zien. Vertel je klanten wat de trends zijn d.m.v. inspirerende moodboards en/of foto’s. Geef ze vervolgens een kort en persoonlijk 1:1 advies van max 10 minuten per klant. Een mooie manier om je arrangement,  salonbehandelingen en producten te verkopen. Hou je planning bij de hand om deze meteen vol te plannen.

 

Succes!

Groetjes,

Judith

 

Over de schrijver
Judith de Ridder van Colourlab helpt kappers meer winst uit persoonlijk advies te halen. Judith geeft (online en live) trainingen aan haarstylisten en saloneigenaren. Met haar praktische #hoedan-insteek ontwikkelde zij succesvolle methodes om imagestyling dagelijks toe te passen in de salon.
Reactie plaatsen